Friday, February 25, 2011

Paleokastritsa (Corfu-Grecia)

Paleokastritsa este considerat de multi ca fiind cel mai frumos satuc din Corfu. Ceea ce il face faimos sunt cele sase plaje izolate, din nisip, la care se poate ajunge doar cu barca. Insa ce mi-a placut mie cel mai mult este faptul ca peisajul este foarte verde. Nu arata deloc dezolant si fara viata dilmpotriva mi se pare extrem de vesel pentru ca dealurile ce inconjoara plajele sunt acoperite de vegetatie.
Modalitati de petrecere a timpului liber sunt nenumarate. ce am ales noi sa facem in Paleokastritsa a fost sa inchiriem o barca si sa ne plimbam de la o plaja la alta. Poti sa platesti un barcagiu sa te duca la o anumita plaja si sa vina seara sa te ia insa noi am considerat ca este mult mai OK sa avem barca noastra. Prerul a fost 50 de euro pe zi pentru barca la care se adauga combustibilul. In total ne-a costat cam 70 de euro. Pentru taxiul-barca am impresia ca era 2 euro de persoana un drum, dar nu mai imi aduc aminte sigur pentru ca nu am fost extrem de interesati de idee.
Noi mai facusem acelasi lucru, inchiriat barca si plimbat printre insule, si in Croatia si ne-a placut foarte mult. insa in Paleokastritsa a fost mult mult mai frumos.
Barca am inchiriat-o de la un ponton aflat langa barul La Grotta:
 Chiar si daca nu vreti sa inchiriati  barci eu tot recomand barul asta pentru o zi de stat la soare pentru ca este situat intr-un mic golfulet foarte foarte frumos. Si daca aveti ceva curaj puteti sa participati si la concursurile neoficiale de sarituri in apa de pa stancile ce inconjoara golful.
Deci ne-am parcat masina in varf de deal langa semnul catre bar si am inceput sa coboram cele 142 de trepte de la sosea la ponton. Barul nu are plaja in adevartul sens al cuvantului. Este practic o terasa contruita din beton pe care sunt asezate sezlonguri. Apa este insa atat de turcoaz incat pare colorata iar stancile din jur care delimiteaza golfuol dau un sentiment de intimitate care pe mine m-a incantat.
Gulful de la Grotta

Acelasi golfulet

Pontonul pentru inchiriat barci

Terasa barului
Am discutat cu proprietarii barcilor, am primit instructiunile de utilizare ne-am luat barca si am plecat la explorat.
Barca noastra

Mandrul domn capitan
Ziua s-a scurs foarte repede si foarte linistit. Ne-am tot plimbat in cautarea de plaje si cand se facea prea cald ne opream pentru o baie in mijlocul marii.
Pare a fi un loc bun de baie...pentru unii :)

Ceva poze cu peisajul vazut din barca si cu plajele intalnite:
Un hotel in Peleokastritsa

Prima plaja privata

A doua plaja...aproape privata

Avantajul este ca in felul asta ajungi sa ai plaja ta privata. Sunt foarte multe plaje mici pe care nu gasesti pe nimeni si foarte rar esti deranjat de catre alti turisti. la un moment dat am gasit o plaja imensa de cativa kilometrii din nisip. cand ne-am dus noi acolo mai erau inca trei barci in jur, dar la distanta mare una de alta, cand am plecat nu mai era nimeni.

Cum ajungi la Peleokastrisa:
Poti sa zbori pana in Kerkira (Corfu) si de acolo cu o masina inchiriata te plimbi pe toata insula. Paleokastrita se afla la 23 de km de Kerkyra. Sau poti sa mergi cu masina pana in Igoumenitsa si de acolo trecu cu feribotul in Corfu. De fapt asta este unul dintre avantajele mersului in Curfu: este relativ aproape de tarm si trecerea cu feribotul nu este deloc scumpa si se face in numai o ora si 45 de minute. Nu trebuie sa faci rezervare pentru un loc pe feribot, cand ajungi in port vei avea sigur de unde alege pentru ca sunt trei tipuri de feriboturi care fac aceasta cursa si exista cate una la fiecare ora de la 5.45 pana la 22.00.
Mai multe detalii gasiti pe acest site:

Unde stai:
Aici ai foarte multe obtini. Poti sa alegi sa stai chiar in paleokastrita sau poti sa stai intr-un sat mai mic si mult mai ieftin si de acolo sa te deplasezi cu masina. Mai ales ca Paleokastritsa nu este singurul loc de vazut in Corfu. Noi am ales a doua varianta si am stat intr-un satuc mic numit: Kassiopi unde am platit 45 de euro pentru trei persoane intr-un apartament de aproape 100 m2 care avea 2 dormitoare, o sufragerie, doua bai, bucatarie si un balcun care inconjyra tot apartamentul pentru ca apartamentul nostru era de fapt tot etajul intai al vilei.

Transportul: Noi am optat pentru a merge cu masina personala insa odata ajuns pe insula poti inchiria ori masina, ori motoscuter, ori ATV ori bicicleta. Ce visezi noaptea ca ai vrea sa folosesti aia poti inchiria ziua. Iar preturile nu sunt deloc piperate.

Mai multe poze gasiti pe Picassa:

1 comment:

1. Foarte frumos.Mi-a placut descrierea si mai ales fotografiile.