Thursday, December 7, 2017

Ce m-a impresionat in - Madrid

M-am gandit sa incep un "serial" care sa contina scrieri despre ceva ce m-a impresionat intr-o anumita destinatie.

Nu exista o delimitare stricta pentru ce sa fie acel ceva ce m-a impresionat. 
Poate sa fie un loc sau doar o bucata de informatie. 
Poate sa fie un om pe care l-am intalnit.
O cladire vazuta.
O discutie anume.
Sau poate doar o impresie pe care mi-a lasat-o.

Poate de multe ori voi scrie lucruri care sunt extrem de cunoscute altora. Atat de cunoscute incat ar trebui sa intru sub masa de rusine. Dar tocmai asta e ideea: m-a impresionat pentru ca informatia pare a fi extrem de raspandita dar uite ca eu fusei retrasa pe alta planeta si nu am stiut-o pana acum.

Poate ca uneori va fi un fel de rubrica "Stiati ca..." dar pentru cineva obsedat de "facts" cum zice englezul, nici ca ar fi altfel.

Poate ca alteori sunt doar ganduri personale ce nu au nici o relevanta pentru altii.

Dar sunt foarte multe povesti de calatorie care mi-au ramas in minte si poate ca vor fi primele pe care ti le spun daca ma intrebi de un loc anume, dar care nu si-au gasit locul in scrierile de pana acum pentru ca sunt muuult prea orientata pe impartasit informatii organizatorice incat orice e pe langa mi se pare ca ocupa loc fara rost. 
Sau sunt povesti atat de scurte incat nu m-am urnit sa le pun intr-o scriere separata.
Sau m-am gandit ca e prea "de baza" informatia.
Sau pur si simplu o sa ma folosesc de rubrica asta ca un alt mod de a prezenta o anumita destinatie. Unul o leaca mai personal. Sau mai concis.

Dupa cum bine vedeti creez o "rubrica" ce va contine " everything but the kitchen sink" :) De toate pentru toarta lumea. Sa vedem daca ma tin de ea sau o sa ajung la concluzia ca nu imi place sa o scriu.


Prima destinatie - Madid.

Ce m-a impresionat cel mai mult in Madrid a fost arhitectura cladirilor din centru orasului.

Nu stiu exact de ce dar eu ma asteptam sa gasesc un oras neglijat, destul de industrial si nu tocmai placut ochiului.

Asa ca in dimineata, in care am iesit din cladirea unde inchiriasem un apartament si ne-am inceput plimbarea, practic nu prea imi venea sa cred ce vad. Si eu si parintii eram cu ochii pe sus si tot aratam catre fatadele extrem de ornate ale cladirilor pe langa care treceam. Sute de statui. Cupole mai mari sau mai mici. Modele decorative de tot felul.Si totul intr-o stare foarte buna. Adica restaurate. Nu neglijate cum credeam eu ca va fi Madridul.

Si nu ma refer la Palacio Real sau la Plaza Mayor sau la Catedrala Almudena. Nici macar la Plaza de Cibeles. Ci pur si simplu cladiri, pentru noi oarecare, pe langa care treceam intr-o plimbare catre destinatiile celebre mentionate prin toate ghidurile cu putinta.

Trebuie sa recunosc ca nu m-am asteptat sa gasesc o strada precum Gran Via in Madrid.

De fapt nu m-am asteptat sa gasesc cladirile intr-o stare impecabila pe o strada precum Gran Via in Madrid.

Eu nu ma pricep la arhitectura absolut deloc. Deci nu trebuie sa va asteptati de la mine sa va spun ce stiluri erau.

Va las totusi cu niste fotografii cu cladiri mai cunoscute (la sfarsit) sau mai putin cunoscute:










In interiorul Palatului Cibeles:



Si evident locurile cunoscute:
Palacio Real

Si vazut din spate
Catedrala
Plaza Mayor


1 comment:

  1. Pe mine Madridul m-a impresionat atat de mult in 2012, cand l-am vizitat pentru prima oara, incat m-am mutat definitiv aici... :)

    ReplyDelete