Thursday, March 2, 2017

Hue - surpriza traseului prin Vietnam

Hue a ajuns pe ultima suta de metri  in traseul nostru. Initial nu l-am luat in seama deloc pentru ca citisem ca a suferit distrugeri masive in timpul razboiului si desi se reconstruieste cu sarg mai este mult pana departe. Batalia pentru Hue a fost cea mai sangeroasa si cea mai lunga din razboiul din Vietnam iar la sfarsit cand Citadela si Palatul Regal erau singurele fortificatii care inca nu fusesera cucerite, americanii au aruncat bombe si napalm de au parjolit tot. Rezultatul - 80% din oras a fost distrus complet. Istoric se considera ca batalia pentru Hue este cea care a schimbat perspectiva opiniei publice din America despre razboi pentru ca s-a ajuns la intrebarea: "Se numeste ca salvezi un oras daca il razi de pe fata pamantului?". 

Locatia este evident ca are o istorie recenta foarte interesanta. Si are si o istorie mai putin recenta poate chiar mai interesanta. E o zona impanzita de morminte regale si evident ramasitele impunatoarei Citadele la care se renoveaza de zor. Dar cum noi avem zile limitate si nu imi datea deloc bine la imparteala, primul impuls a fost sa scot Hue complet din lista pentru ca aveam impresia ca nu o sa vedem decat mormane de moloz.

Dar din fericire  am citit si foarte multe  pareri pozitive si in plus ma tenta ideea trenului de noapte din Hanoi catre sud. Care ajungea in Hue pe la 8 dimineata deci dupa ce m-am gandit si m-am razganit am taiat din zilele de la HCMC si am pus o zi in Hue si apoi o zi de vizitat cu o masina inchiriata cateva obiective intre Hue si Hoi An (destinatia noastra urmatoare).

Apropos: daca vreti sa verificat programul trenurilor din Vietnam puteti folosi celebrul seat61 sau site-ul oficial.  Noi am mers cu SE1 care pleaca din Hanoi la 19.30 si ajunge in Hue la 08.48. Biletele au fost la "soft berth" care este cea mai buna categorie de bilete si care este de fapt o cuseta de patru persoane. Trenul e vechi dar e curat si nu am avut deloc probleme cu siguranta sau mai stiu eu ce. Si am platit 50 de euro de persoana. Biletele au fost cumparate prin agentia de la care am luat croaziera in Halong Bay. Direct probabil pretul este mai mic. Vazusem parca preturi undeva in jur de 40 de euro. Dar noi am luat biletul cu cateva luni inainte pentru ca vroiam sa fim siguri ca avem locuri la "soft berth" si nu ma trezesc pe ultima sute de metri cu locuri foarte foarte proaste. Nu aml vrut sa astept pana ajung eu la gara in ultimul minut. Mai ales ca noi plecam imediat dupa ce soseam din croaziera din Halong Bay. Am ajuns in Hanoi in jur de 17.00 si microbuzul ne-a dus direct la gara. Am avut timp doar sa mancam ceva si gata trenul.

Si cum in Hue aveam doar o zi am zis ca nu are rost sa pierd timpul la fata locului ca sa organizez ceva asa ca am luat un tur de o zi cu motocicletele in care sa vizitezi lucrurile de interes din Hue. Pentru ca majoritatea obiectivelor sunt in afara orasului. Doar citadela este in interior. 

Agentia se numeste Stop and Go Cafe si turul luat de noi este: H1-Motorbike. Atat agentia cat si turul le recomand cu toata inima. Tot de la ei am luat si turul Hue - Hoi An pe care la fel in recomand din toata inima. Cumunicarea cu ei prin e-mail a decurs exemplar. Nu a trebuit sa platesc nici un acont. Dar in ziua stabilita la ora stabilita doi motociclisti erau in fata hotelului cu zambetul pe buze si gata de treaba. Am trecut cu ei pe la agentie, am platit si gata. Singura chestie care a lasat de dorit a fost nivelul la care vorbeau limba engleza. Se putea mai bine. Dar in momentul in care am mentionat ca asta a fost un  "punct in minus" si ar putea sa fie mai bine, cei de la agentie s-au oferit imediat sa imi dea banii inapoi pe tur pentru ca nu am fost 100% multumita. In nici un caz nu am acceptat asta pentru ca turul a fost extraordinar si ne-am simtit foarte bine deci chiar nu era cazul de dat banii inapoi. Dar mi s-a parut o atitudine de apreciat care spune multe despre agentia in sine.

Daca ar fi sa refac itinerariul as adauga in mod sigur cel putin inca o zi in Hue. O zi in care sa iau un tur pentru a vizita Zona Demilitarizata (DMZ). Am inteles ca sunt veterani cei care iti sunt ghizi si e un tur extrem extrem de interesant. Si daca as mai fi avut inca o zi in plus as fi inchiriat o motocicleta si as fi bananait eu prin satele de langa pentru ca mi s-a parut ca zona e chiar draguta si noi am vazut doar un mormant regal in turul nostru, cand ele sunt mult mai multe de atat. O harta si o motocicleta si apoi la treaba la cautat obiective turistice. 

Si evident fotografiile de calatorie. 

Prima  oprire - Thanh Toan Wooden Bridge




Apoi Pagoda Tu Hieu care este absolut uimitoare. E atat de multa liniste incat parca esti rupt de tot si toate. In mod normal la 12.00 si 14.00 poti sa auzi calugarii "cantand". Dar noi, desi eram acolo la 14.00, nu am avut norocul asta. Poate voi aveti mai mult noroc. In Luang Prabang ii auzeam toata ziua si era atat de linistitor. As fi stat acolo o vesnicie daca nu ma rostogolea Cipri.




Ne-am oprit pe dealul Vong Canh pentru o priveliste de zile mari:



O ramasita a razboiului
Apoi, de departe cel mai impresionant loc vizitat in ziua respectiva, mormantul regelui Tu Duc:









Iar la sfarsit Citadela:








Si daca mai aveti energie o plimbare prin piata. Noi nu ratam nici o piata pe unde calatorim. Ne plac foarte mult. Pentru ca de foarte multe ori sunt ca o oglinda a locului:




No comments:

Post a Comment