Monday, February 20, 2017

Tara cu numarul 50 - Vietnam

Daca e sa fim mai catolici decat Papa, titlul nu este tocmai corect pentru ca am pus la socoteala si Antarctica de am ajuns la numarul 50.

Stiu. Stiu.  Antarctica nu este tara. Dar nu puteam sa nu o pun deloc in palmares deci...pentru mine e 50. Alegeti voi cat vreti sa fie pentru voi: 49 sau 50. Pana la urma asta conteaza prea putin. Ca mai am mult pana cand le vad pe toate. Abia am vazut un sfert. 

Dar sa revenim: Vietnam. 

Sunt cativa ani de cand ma tot uit sa vizitez Vietnamul si mereu altceva i-a luat locul. Era o tara interesanta si cu potential dar intotdeauna altceva era mai tentant. 
Practic nu a avut nimic care sa ma faca sa zic: destinatia asta e prioritara si cu asta basta. 
Adica Cambodgia are Angkor Wat. 
Laosul si Myanmarul erau inca prea putin turistice deci imi doream sa le vad cat mai repede pana nu dau grupurile, Mac-ul si all-inclusivul navala. 
Malaezia si Singapore sunt hub-uri mari pentru avioane deci vrei nu vrei treci pe acolo. 
Indonezia are Bali (desi asta inseamna prea putin acum ca am fost in Bali). 
Ce are Vietnamul sa il faca prioritar? 
O sa ziceti ca are Halong Bay. 
Poate. 
Dar uite ca niciodata nu a fost destul incat sa ignor orice altceva si sa cumpar biletul de avion cu destinatia Hanoi sau HCMC.

Chiar si vacanta din iarna a fost definita de dorul de Asia de Sud Est nicidecum de dorinta imensa de a vedea Vietnamul. Vietnamul a devenit realitate pentru ca nu mai fusesem de patru ani in Asia de Sud Est si imi doream mult de tot sa mergem iar pe acolo si am zis ca daca tot mergem poate ar fi bine sa mergem pe undeva pe unde nu mai fusesem pana atunci.

Ca sa concluzionez: Vietnamul era o destinatie care parea interesanta si imi doream sa o vizitez dar nu era neaparat varf de "bucket list". 

Si acum dupa vacanta pot sa spun ca parerea initiala s-a pastrat: Vietnamul este o destinatie interesanta care merita vizitata dar nu este nicidecum printre tarile preferate. E undeva pe la mijloc. Adica a fost bine, a fost frumos dar nu a fost de povestit la nepoti. 

Pe de alta parte este o tara in care se calatoreste foarte usor deci daca sunteti calatori la inceput de drum si fara prea mare experienta o tara cum e Vietnamul este o destinatie buna ca sa capatati experienta. Este genul ala de tara unde orice se poate rezolva. Vietnamezii sunt niste persoane foarte "business oriented" asa ca pentru orice nebunie ai in gand se va gasi cineva care sa te ajute sa o pui in practica...pentru pretul corect :) Si daca vreodata candva a fost un turist care a cerut o nebuie fii sigur ca un antreprenor s-a gasit sa transforme asta intr-o afacere. Exista tururi pentru orice. Exista transport pentru toate buzunarele si toate pretentiile. Exista cazari pe gustul oricui. Experiente de tot felul. Orice vrei si ce nu vrei iti este oferit de vreo agentie turistica. Iar competitia este serioasa nu gluma. Sute de companii oferind acelasi lucru duce evident la: preturi mici si calitate buna. Daca iti faci temele cum trebuie. Pentru ca la fel de bine poate sa insemne si tepe de zile mari. Unde este cerere este si oportunism, nu?

Traseul facut de noi a fost unul clasic pentru oricine are zece zile-doua saptamani la dispozitie: Hanoi- Halong Bay- Hue- Hoi An- HCMC.

Daca am fi fost acolo vara am fi adaugat in mod sigur si Sapa si alte locuri prin zona de nord. Dar cand am fost noi era extrem de frig in nord si destul de multe ploi incat sa nu ai chef de prea mult hiking. Asa ca nici un moment nu am luat asta in considerare.

Daca nu am fi fost la plaja in Thailanda poate ca am fi adaugat cateva zile pe o plaja pe undeva sau si mai bine pe vreuna dintre insule.

Si daca am fi avut mai mult timp am fi mers probabil si vreo doua zile prin delta Mekongului. Dar cum nu aveam timp si cum citisem ca delta Mekongului a devenit un "turist trap" asta a fost primul lucru la care am renuntat cand am pus itinerariul pe hartie.

Personal cred ca zece zile este minimul de stat in Vietnam. Ar fi mai bine sa ai peste doua saptamani. Si daca vrei sa faci tot ce scrisei mai sus atunci iti trebuiesc sigur trei saptamani.

O sa scriu mai pe larg detaliile organizatorice la fiecare locatie in parte. Pana atunci va las cu niste fotografii:

Hanoi
Halong Bay

Hue

Hoi An
HCMC - Cu Chi tunnels



No comments:

Post a Comment