Thursday, February 16, 2017

Cand ai 35 de ani dar ridici media de varsta la intreaga plaja - Phi Phi si Maya Bay

In 2009 cand ne pregateam pentru prima calatorie mai pe departe mi-am cumparat un ghid Lonely Planet pentru Thailanda si eram extrem de hotarata ca aia va fi destinatia pentru vacanta de vara. Apoi ne-am cumparat o casa si ne-am multumit cu mers in Grecia.

In 2010 am scos iar ghidul din biblioteca si m-am pus pe planuit luna de miere. Dar in treacat i-am trimis un link lui Cipri cu destinatia mea de vis - Peru. Destinatie la care nu ma uitam prea atent pentru ca era scump si nunta ne costa mult si nu o faceam ca sa castigam bani (dimpotriva am iesit multe mii de euro pe minus la nunta) si prin urmare nu prea vroiam o cheltuiala mare in plus. Dar Cipri, fiind Cipri, a zis ca luna de miere trebuie sa fie speciala asa ca trebuie sa mergem acolo unde imi doresc eu cel mai mult. Si Peru a fost...Acum inetelegeti de ce mam casatorit cu el?

In 2011 am scos iar ghidul la inaintare. Era anul cu prezentarea lucrarii de doctorat (cel mai stresant an din viata mea) si nu aveam deloc spor la planuit vacante. Nici nu stiam daca vreau vacanta pentru ca nu stiam daca voi avea de munca dupa terminarea doctoratului. Deci eram asa intr-un fel de :parca as vrea sa merg dar parca nu vreau sa sper. Cipri, fiind Cipri si probabil si pentru ca vroia o pauza de la cat ma plangeam, a zis ca trebuie sa mergem undeva. Doar ca fiind destul de tarziu nu am gasit bilete de avion ieftine decat spre Indonezia. Si alea la vreo 700 de euro de persoana. Asa ca am mers in Indonezia. Si asa am descoperit ce tip de insule ne plac noua: mici, cativa km in diametru, fara strazi, fara petreceri, fara baruri, fara nebunie, fara adolescenti fugiti de acasa un an la droguri, bautura si sex neprotejat. Si plecand de aici am ajuns la concluzia ca Thailanda este mult prea turistica pentru noi si am uitat complet de ghid pentru urmatorii ani. Thailanda nu mai era deloc o destinatie tentanta. Si cu cat vorbeam cu mai multi oamnei cu atat devenea mai putin tentanta.

Au trecut anii, am vizitat o gramada de tari, multe din Asia de Sud Est (Indonezia, Singapore, Malaezia, Laos, Cambodgia, Myanmar) si cu fiecare calatorie a devinit tot mai clar ce anume ne atrage si ce nu. Ultra-turistic, cu resorturi all inclusive sau "party places" cu copii de 18-20 de ani in "gap year" nu e deloc deloc de noi. De aia atunci cand am zis ca vrem sa mergem in Vietnam ideea de a o uni cu un pic de plaja in Thailanda a fost analizata si reanalizata pana in panzele albe.  

Ne era foarte dor de Asia de Sud Est asa ca ne doream din tot sufletul sa mergem tot acolo. Iar Vietnamul a venit ca o alegere foarte naturala pentru ca nu fusesem inca pe acolo si nu parea la limita de sus de la "a fi turistic". Thailanda in schimb nu parea deloc acea Asie de Sud Est la care tanjeam noi.

Sa mergem? Sa nu mergem? 

A ajuns in planul final doar pentru ca vroiam sa mergem la scufundari cu o barca live-aboard. Adica pleci cu barca printre insule pentru cateva zile si  faci in jur de 4 scufundari pe zi. Nu te intorci pe tarm noaptea. Ci dormi pe barca. Dar nici nu faci altceva in afara de scufundari. "Sleep. Eat. Dive. Repeat" - asta e programul. Iar Thailanda avea ceva tentant din punctul sta de vedere - Surin Si Similan.

Pentru asta barca pleca din Khao Lak iar Khao Lak este la o ora de mers cu masina de Phuket. Deci asa am ajuns si noi in preajma statiunii rusesti Phuket
E ruseasca. Credeti-ma :) 

Si daca vrei sa stii ce nu imi doresc eu de la o vacanta atunci poti sa iei o poza cu Phuket :)

Era clar - Phuket va fi locul unde vom incerca sa minimizam timpul petrecut. Si ne-a reusit. Am fugit de el cum am putut noi mai bine.

Doar ca in timp ce mai citeam cate una alta despre zona aia am dat de un blog unde cineva povestea cum a inotat in Maya Bay prin planctonul bioluminescent. 

Hmmm. Asta e o experienta tentanta, nu?

Zis si facut - dupa partea de diving am luat un ferry pana in Phi Phi si de acolo o croaziera de o zi si o noapte catre Maya Bay. Exista o singura companie care ofera asa ceva deci nu trebuie sa cautati cu cine sa mergeti daca vreti sa mergeti. 

De fiecare data cand spuneam cuiva ca mergem in Phi Phi ne intrebau daca suntem mai petrecareti de felul nostru. 

Nope. Nicidecum. Dar trebuie sa ajungem acolo ca sa luam croaziera deci "curaj gaina ca te tai". Pregateste-te de Phi Phi. Apropos, se citeste Pi Pi :)

Daca Phuket esti imaginea locului unde nu am vrea sa ne facem vacanta pentru ca este statiunea ruseasca  all inclusiv. Phi Phi este destinatia nedorita pentru ca este statiunea tinerilor beti. Mergeam pe strada si jur ca nu m-am simtit niciodata mai batrana decat atunci. Sau mai netatuata.

Pe barca cu care am mers in Maya Bay ne-am intalnit cu un american din categoria noastra de varsta (catarator venit acolo pentru catarare, vegan si care nu bea alcool deci saracul era chiar mai pierdut decat noi)  si vorbeam fix despre asta: cat de mult ridicam media de varsta in locul ala. El glumea ca macar el e tatuat. Noi eram probabil singurii care nu eram :) Dar macar noi beam alcool deci...

In Phi Phi totul se numeste "hangover" ceva: hangover cruise, hangover hostel, hangover trip etc etc etc. Sau daca nu se numeste asa atunci e cu "party": party cruise, party hostel, party boat, party party... Si evident mai exista "all you can drink" cruise, party, happy hour etc. 

Daca esti genul de om care este treaz (adica nu doarme ca in nici un caz nu vorbim de a fi treaz adica nebaut) doar noaptea la petrecere atunci Phi Phi e de tine. Si plajele chiar au privelisti interesante...si pentru femei si pentru barbati...ca doar nu credeati ca vorbesc de natura moarta.

Eu am fost fericita ca am stat in Phi Phi doar cateva ore. Si doar pe zi. A fost suficient. Ma apuca reumatismul numai uitandu-ma in jur la tinerii iesiti la micul dejun la ora 13.00. Daca as fi stat acolo si noaptea as fi picat in depresie. Eu care trebuie sa merg la somn inainte de miezul noptii altfel ma transform intr-un dovleac.

Daca chiar e sa fiu corecta am vazut ca exista undeva pe dealuri destul de departe de satul propriu-zi, niste vile foarte foarte interesante. Probabil si cu peturi pe masura. Deci daca vreti sa va bucurati de cum arata zona aia (si arata bine - din punct de vedere al naturii moarte de data asta) dar nu vreti nebunia petrecerilor atunci aia e o solutie. sau puteti sa mergeti in Gili Air sau Perhentians si cu asta basta. Si va costa si probabil de vreo cinci ori mai putin. 

Daca ttusi ajungeti in zona nu ratati statul peste noapte in Maya Bay. Este absolut uimitor. Dar despre asta va spun alta data.

In drum spre Phi Phi

In drum spre Phi Phi

Recunosc ca nu arata rau. Nicidecum.

Not bad...

Prin sat...s-a mai trezit lumea.




No comments:

Post a Comment