Thursday, January 26, 2017

La plimbare prin Bangkok

Bangkok este genul acela de destinatie care vazut din poze pare a fi mult prea interesant pentru a fi adevarat. Si tocmai de aia nu ma asteptam deloc sa imi placa. Ma gandeam ca va fi mult prea turistic. Mult prea artificial. Mult prea "turistul e vaca buna de muls". L-am pus in lista de vizitat doar pentru ca vrand nevrand trebuia sa trecem pe acolo cand ajungeam in Thailanda si cand plecam spre Vietnam si decat sa stam o zi intreaga pe drum, am preferat sa impartim distanta si timpul de calatorit in doua si mai si vizitam cate ceva. Dar cum ziceam nu ma asteptam sa imi placa asa ca i-am dat doar doua zile.

Realitatea e ca mi-a placut Bangkokul destul de mult. Nu e din categoria "cea mai de pret amintire din calatorii" sau "cel mai frumos loc din lume". Nici macar din categoria "orase preferate". Insa mi-a placut. Probabil si pentru ca nu eram obisnuiti cu arhitectura thailandeza si ca intotdeauna noul cucereste. 

E un oras altfel si ce e foarte important pentru mine - nu e un oras artificial. Nu e ca Singapore sau chiar si Kuala Lumpur care mi se par atat de false incat nu stiam cum sa fug din ele. Bangkok nu e un Dubai "wanna be". Baggkok e Bangkok. Si cu truismul asta am spus tot. Nu-i asa? :) 

Evident ca depinde fiecaruia ce ii place. Pentru multi Dubaiul este locul preferat. Eu caut altceva. Si Bagkokul mi-a oferit acel altceva. Are o atmosfera anume care mi-a placut mult. E plin de viata. Locala nu de turisti.

Nu prea imi iese cine stie ce explicatia deci sa vin cu un exemplu poate devine mai clar.

In prima zi cand am plecat de la hotel am intrebat la receptie cum ajungem prin centru pe la Palatul Regal. Si ne-au aratat pe harta statia de ...barca. Canalele din Bangkok reprezinta in continuare una dintre modalitatile principale de trasport. Ceea ce mi se pare absolut exceptional. In afara de Venetia, cred ca Bangkok este singurul oras care isi foloseste canalele intr-un mod eficient. In orice al oras faci o croaziera ca turist si cu asta basta. In Bangkok barcile sunt folosite de localnici. Si sunt foarte rapide, eficiente si acopera o arie foarte mare.

M-am urcat in barca aia (destul de rudimentara este adevarat) si am stiut ca sunt pe calea cea buna pentru o prietenie cu Bangkokul. Nu ma intelegeti gresit: nu e deloc croaziera linistita cu care probabil sunteti obisnuiti. Nicidecum. E ca un autobuz foarte agloerat, haotic si nebunesc dar pe apa. Si tocmai de aia mi-a placut.  


Asteptand barca
Un fel de autobuz foarte aglomerat adica
Nu peste tot ai privelisti de milioane dar tocmai de asta mi-a placut

Apoi este ceea ce poti vizita. Cred ca sunt sute de temple. La fiecare pas un templu. Dupa e am intrat in vreao 4-5, Cipri avea sageti in ochi cand ii mai aratam altul. :) Dar sunt foarte foarte interesante. Mai ales daca nu esti obisuit cu arhitectura lor. 
Temple si iar temple





Iar Palatul Regal este cireasa de pe tort. Nu are cum sa nu iti placa. Chiar si inconjurat de hoardele de turisti. 








Inca un templu? Pai cum puteam sa il ratam - Wat Pho ( the Temple of the Reclining Buddha). Probabil locul meu preferat din Bangkok.







Si inca un templu? Pai doar nu era sa il ratam :) Mai ales ca era pe cealalta parte a raului. Deci -Wat Arun.



De mancare va zic intr-o scriere viitoare :) Mancarea Thai e preferata mea deci doar si pentru mancare si tot mi-ar fi placut Bangkokul. Sa va mai zic ca am devenit dependenta de mango? Tot intr-o scriere viitoare si despre asta.


No comments:

Post a Comment