Tuesday, May 20, 2014

Cum ne alegem destinatiile de calatorie? (Partea a doua)

In prima parte dedicata acestul subiect am scis un pic la modul general care sunt lucrurile care ne atrag la o anumita destinatie. In aceasta a doua parte o sa scriu care sunt destinatiile la care visez cu obstinatie in ultimul timp si de ce. Insa de multe ori argumentele logice pot fi destul de sarace si ceea ce m-a facut sa visez la locul ala este o poza vazuta sau o poveste auzita sau un documentar de pe Discovery.

Etiopia
Nici nu stiu de unde sa incep cu insiruirea argumentelor pro-Etiopia dar o sa ma rezum ma jos numai la trei motive. 
Ati vazut vreodata un documentar despre triburile din Africa? Ei bine sansele ca filmarile sa fie de la un trib din Etiopia sunt extrem de mari. Imi doresc enorm de mult sa vad cum traiesc triburile astea ca rupte din paginile National Geografic. Stiu ca nu mai sunt demult rupte de lume ci au devenit multe dintre ele dependente de dolarul turistului dar cred ca macar o frantura de originalitate tot mai poti gasi mai ales daca eviti satele aflate pe orice tur al agentiilor si te abati prin locuri mai putin populare. Este o intalnire cu o cultura si civilizatie noua pentru mine care cu fiecare an se pierde pentru ca "progresul" asa cum il percepem noi in "lumea civilizata" este ravnit sau impus si in locuri care inca mai traiesc ca acum cateva secole. Iaca niste fotografii facute de un roman talentat care probabil vor spune cat o mie de cuvinte scrise de mine. 
Nici o vacanta de-a nostra nu este completa fara o etapa de trekking/hiking. Asa ca orice destinatie care ne permite sa mergem hai hui prin munti are un mare plus pe lista noastra. Iar Etiopia are un munte care pe mine m-a cucerit de pe vremea unei reclame de pe National Geografic cu un fotograf care arata cum arata o zi la birou pentru el. Era un fotograf care avea ca subiect coloniile de gelada baboons cocotate pe coastele abrubte ale muntilor Simien. De fiecare data cand era reclama aia la tv ii spuneam lui Cipri ca trebuie sa mergem si noi neaparat acolo. Locul ara arata uimitor si coloniile alea de gelada aratau si mai uimitor de atat. Deci muntii Simien sunt inca un argument in plus pentru Etiopia.
Daca partea de sud a Etiopiei cucereste turistul prin triburile care traiesc la fel ca acum multe sute de ani, partea de nord este locul unde veti gasi niste civilizatii extraodinar de cumplexe. Daca pana acum nu ati auzit de bisericile de la Lalibela, sfatul meu este sa cautati un pic pe net sa vedeti povestile din spatele locasurilor astea extraordinare.

Tanzania
Visez la Tanzania de vreo patru ani cred. In fiecare an fac planul, ma uit de bieletele de avion, caut agentii locale pentru diverse activitati, calculez bugetul  si apoi ma dau batuta din cauza pretului. Cine stie? Poate vara lui 2015 va fi in sfarsit momentul mult asteptat.
Primul motiv pentru care visez la locul asta este Kilimanjaro. Am fost pe Inca trail. Am fost pe Everest base camp trek. Urmatoarea locatie pentru un hiking mai serios este evident Kili. Imi doresc sa ajung pe acoperisul Africii. Iar Cipri viseaza la asta chiar mai mult ca mine. Orice destinatie care ne pune picioarele la treaba este o destinatie de vis.
Al doilea motiv este un safari african sa vedem si noi "Big Five" si nu numai. Oi fi vazut eu animalele la gradina zoologica dar sunt sigura ca nimic nu se compara sa le vezi in mediul lor natural. Sa vezi leul la ceva metri de masina si girafa mancand din pom si elefantii langa apa. Si daca mai sunt si pui in zona atunci voi fi cucerita pe veci.
Un ultim motiv sunt plajele din Zanzibar. Sau poate ceva mai putin turistic decat Zanzibar. Nu neaparat pentru plaje, nisip si leneveava (desi nici asta nu e de ignorat) cat pentru scuba diving.

India
Am scris un post mai lung despre visele mele indiene insa in cazul indiei argumentele punctuale sunt mai putini si ce primeaza e mai mult un sentiment care si-a facut loc in sufletul meu pe vremea liceului cand citeam povesti cu si despre India. Probabil ca povestile din cartile mele nu au nimic in comun cu realitatea insa asta nu ma face deloc sa pun India mai prejos in "Bucket list".
Pentru perioada de iarna visez la Rajasthan. Pentru ca este strans legata de mirajul rajilor asa cum imi imaginez eu din carti.
Pentru perioada de vara visez la Kashmir si Ladak. Un loc unde muntele e rege. Si un loc la ani lumina distanta de ceea ce ne imaginam noi cand ne gandim la India.
Si pentru orice moment din zi sau din noapte sau anotimp din an visez la Taj Mahal. O minune a lumii pe care oricine ar trebui sa o vada in viata asta.

Vietnam
As putea sa scriu o argumentatie detaliata cu un traseu bine pus la punct despre locurile atragatoare pentru mine din Vietnam, insa realitatea este ca Viatnamul este pe lista mea pentru Halong Bay. De la primele imagini pe care le-am vazut cu locul asta am repetat obsesiv ca si noi trebuie sa mergem acolo. Din fotografii cel putin, pare a fi un loc de o frumusete extraordinara. Deci trebuie sa il vada si ochiul meu sa se convinga daca este asa sau nu. In plus noi am iubit orice tara din Asia de Sud est pe care am vizitat-o. Ne plac oamenii zambitori mereu, mancarea buna (mai putin cea din Myanmar si Laos), atmosfera, energia locului etc. Oricand suntem dispusi sa mai mergem la o tura in Asia de Sud Est. Efectiv oricand. Atat de "oricand" incat ne fortam sa mai schimbam continentul macar.

Antarctica
Poate parea o destinatie surprinzatoare insa cine nu isi doreste sa stea cu orele sa se uite la pinguinii aia amuzanti si curiosi cum se plimba ei in sir indian prin fata ta? Cred ca pinguinii imperiali sunt de departe cele mai haioase animale de pe pamant. Eu ii ador. Lasand de o parte argumentul copilaresc de mai sus, Antarctica este o locatie cum alta nu-i. Si spre sa reusim in viata asta sa ajungem acolo.

Uganda
Cred ca se observa deja un trend in argumentele mele. Daca nu sunt munti sunt animale si daca nu sunt animale sunt munti :) Iar daca sunt amandoua cu atat mai bine. Asta desi in prima parte a subiectului am vorbit enorm de mult despre oamenii si traditiile lor. Adevarul este ca oamenii si traditiile lor sunt mereu luate in calcul chiar daca nu le-am pus la fiecare destinatie pentru ca deja ar fi devenit plictisitor sa spun mereu acelasi argument.
Uganda este pe lista mea pentru un motiv cat se poate de simplu: gorilele. De cand am vazut vacanta asta tot fac planuri de vazut gorile in mediul lor natural. Desi urasc macaci, sunt fascinata de primate. Asa ca Uganda cu gorilele ei este un "must seee". La fel cum Borneo si urangutanii sunt un "must see". Sau lemurienii din Madagascar. Prea multe alte motive nu sunt necesare sa ma convinga de o locatie daca pe lista cu lucruri pe care le poti face/vedea e un safari pentru vazut primate in mediul lor natural.

Si ma opresc aici cu insiratul de locatii pentru ca deja e destul cat sa ne ocupe urmatorii ani. Mai visez eu si la Cuba, Tibet, Bhutan, Galapagos, Chile, Argentina, si cateva tari prin America Centrala si chiar si Noua Zeelanda si Australia dar om vedea ce ne aduce viitorul.




No comments:

Post a Comment