Sunday, November 27, 2011

Romantic Road (Germany)


Inca un week end lung la inceput de Noiembrie deci inca un prilej de plecat la plimbare.
Dupa ce ne-am tot gandit si razgandit pe unde am putea merge trei zile, am hotarat sa stam relativ aproape de casa asa ca ne-am urcat in masina si am plecat spre Bavaria.
"Romantic Road" este unul dintre cele mai importante atractii turistice din Germania. Extrem de aglomerata pe timp de vara dar aproape pustie la inceput de noiembrie cand am fost noi. Probabil vremea destul de rece nu face cu ochiul prea multor oameni mai ales daca ai de gand sa iei la picior cateva orase medievale.
Ideea acestei rute a aparut imediat dupa razboi cand Germania era oarecum disperata sa revitalizeze turismul. Asa ca prin 1950 primii turisti, familiile soldatilor americani aflati in Germania, urmau celebrul semn maro "Romantische Strase".
Ruta se desfasoara intre Wurzburg si Fussen, trecand prin cateva orase medievale extrem de frumoase si terminandu-se apoteotic cu celebrul castel Neuschwanstein.
Primul popas a fost Wurzburg care nu prea a avut nimic in comun cu ce citisem noi pe net. Un oras destul de mare, extrem de aglomerat pentru ca toata lumea iesise la cumparaturi cand ne-am nimerit si noi pe strazile lui, care parca nu are nimic care sa il deosebeasca de un oras obisnuit. Poate ca singura atractie demna de mentionat este Palatul rezidential pe care il vezi catarat in varf de deal din orice parte a orasului te-ai uita. Mai putin atunci cand chiar vrei sa ajungi la el si te invarti ca o curca beata incercand sa gasesti intrarea.
Wurzburg

Wurzburg

Urmatorul oras de vizitat: Bad Mergentheim. Pentru mine a reprezentat o oprire extrem de frumoasa pentru ca, lipita fiind de vitrina unui magazin cu bijuterii cu diamente neslefiute, am putut fi miscata din loc numai pentru a le proba si mai apoi pentru a le primi cadou :) Dar chiar si fara shopping oraselul este unul destul de placut in care merita sa te plimbi pentru cateva ore.
Bad Mergentheim

Bad Mergentheim

Bad Mergentheim

Dupa o foarte scrurta oprire in Creglingen am ajuns si la ceea ce se vroia a fi cel mai important orasel de vizitat in ziua cu pricina: Rothenburg ob der Tauber.
Creglingen

Creglingen

Creglingen

Creglingen

Rothenburg ob der Tauber este probabil cel mai cunoscut orasel medieval de pe romantic road si este considerat de multi ca fiind si cel mai frumos. Impreuna cu vecinii Dinkelsbühl si Nordlingen, este unul dintre potinele orase medievale fortificate din Germania inca in picioare. Recomandarea mea ar fi sa stati peste noapte la unul dintre hotelurile din interiorul zidurilor cetatii si sa mergeti la plimbare pe stradutele mici si intortocheate, sa faceti rondul orasului pe zidurile cetatii, sa incercati dulciurile locale, sa vizitati magazinul cu obiecte de craciun deschis tot timpul anului, sa faceti turul impreuna cu paznicul de noapte etc etc etc. Desi este un oras mic aveti o groaza de variante sa va petreceti timpul liber iar noi ne-am bucurat de fiecare moment petrecut acolo.
Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber

Rothenburg ob der Tauber
Dupa o noapte petrecuta in orasul de poveste plecam mai departe catre Dinkelsbühl si Nordlingen. Ambele sunt destul de asemanatoare cu Rothenburg si noua ne-au placut extraordinar de mult. Si ce mi-a placut si mai mult au fost dulciurile. Se spune ca fiecare oarasel de pe romantic road are  dulciurilelui caracteristice prin urmare noi am hotarat ca este o informatie demna de verificat si ne-am pus serios pe degustata. Din feicare orasel ne-am cumparat cel putin catre doua prajituri de fiecare si cum mai toate aveau o cantitate industriala de mac in ele, la sfarsitul zilei cred ca ieseam in mod sigur pozitiv la un test pentru consumul de droguri.
Dinkelsbühl

Dinkelsbühl

Dinkelsbühl

Din Nordlingen ne-am mutat in Ausgburg si parca dintr-o data am ajuns iar in prezent. Augsburg nu mai este un orasel mic, fortificat si unde totul este desprins dintr-o poveste. Ci este un oras relativ mare, cu multe nulte magazine, si mult mai putin pitoresc ca ultimele trei. Cu toate astea o plimbare prin centrul vechi al orasului este destul de interesanta si inca mai visez la zecile de magazine cu dulciuri din piata centrala. Da stiu...am o obsesie cu dulciurile :)
Ultimul obiectiv de vizitat este cum spuneam castelul Neuschwanstein. Dar despre el voi vorbi...sper...mai pe larg intr-un post viitor pentru ca este un loc extraordinar de frumos cu o poveste foarte interesanta si unde noi am petrecut o zi de vis.

1 comment:

  1. Multumesc de informatii. Sper sa mergem si noi in auguat.

    ReplyDelete