Tuesday, September 21, 2010

Peru

Dupa cum probabil ca stiti pe 17 iulie 2010 ne-am casatorit asa ca anul asta am avut sarcina sa vin cu o idee mareata pentru luna noastra de miere.
De ceva timp tot aparea in planurile noastre o calatorie in Tailanda asa ca am inceput sa ma documentez si sa cumpar ghiduri si sa calculez bugetul si tot asa pana cand am descoperit cum este cu vremea pe acolo: vara la noi este sezonul ploios la ei.Acum eu inteleg ca este ploios dar intrebarea este cat de ploios. Ca de plouat ploua si in Belgia (de doua ori pe saptamana: prima data 4 zile si a doua oara 3 zile) si uite ca tot ne ducem viata fara sa suferim...prea mult. Asa ca am inceput sa intreb in stanga si in dreapta si sa caut pe net detalii si am ajuns la concluzia ca poate nu va fi asa amuzant sa mergem la hiking  in nordul Tailandei pe ploaie. Stiu ca altii au fost mai curajosi ca mine si au riscat si au castigat dar nu prea e genul meu.
Vacanta mea de vis era traseul Lima-La Paz si Cipri a venit cu ideea sa mergem acolo mai ales ca ii impuiasem capul cu cat de multe chestii impresionante vezi acolo. Ideea era geniala: era un loc unde ne doream sa mergem si cu o vreme foarte OK de vizitat in perioada in care vroiam noi. Care era problema? Pai... Bugetul. Peru este o destinatie scumpa. Atat biletele de avion cat si excursiile sunt scumpe, iar cu o nunta de organizat in acelasi an parca nu era cea mai indicata alegere. Dar "omul meu" a zis ca daca ne organizam bine o sa reusim si a avut dreptate. Si a fost o alegere extraordinara pentru ca ne-am distrat super super super bine.
Nu ne-am incumetat sa mergem pe cont propriu asa ca am cumparat un tur organizat de oasisoverland.co.uk. Este un tur de 19 zile pentru grupuri mici de sub 12 persoane. Ai practic un ghid care se ocupa de tot ceea ce in mod normal ar trebui sa faci tu: inchiriat camere la hotel, organizat transferurile de la si la aeroport, cumparat bilete de avion si autobuz, facut rezervari pentru tururile extra, recomandat restaurante,aplicat pentru permisele pentru Inca Trail etc. Exista avantaje si dezavantaje pentru un astfel de tur si nu am calatori niciodata in Europa de exemplu in acest mod insa sunt tari in lumea asta unde e mai bine sa fii alaturi de un localnic si nu de capul tau. Acum ca am fost deja in Peru pot spune ca este o tara destul de sigura in care poti calatori singur fara prea multe probleme. Insa daca nu vorbesti spaniola va fi un pic mai complicat. In afara de ghizii pe care i-am avut nu prea am mai gasit alti vorbitori de engleza.
Plecarea a fost pe 27 august si ne-am intors pe 17 septembrie. Am stat cateva zile in Lima inainte si dupa turul efectiv.
Bagajele lui Cipri
Bagajele mele



1 comment:

  1. Buna ziua
    Am o intrebare: se poate gasi in Peru un ghid cu care sa te duci unde vrei tu si nu unde au ei trasee oficiale?
    Multumesc

    ReplyDelete