Wednesday, September 22, 2010

Peru-Paracas & Ballestas Islands

Pe 30 august am parasit Lima si ne-am indreptat catre Paracas, un oras de pe malul oceanului care constituie una dintre destinatiile favorite ale peruanilor in perioada verii. In mod normal turistii merg aici pentru a facea turul clasic cu barca catre insulele Ballestas un adevarat paradis al pasarilor ceea ce evident constituia si planul nostru.
La plimbarea de seara pe malul oceanului am fost intampinati de un grup mare pelicani care au facut deliciul facatorilor de poze adica si al "chinezului" cu care am calatorit eu :)
Orasul l-am terminat de vizitat imediat pentru ca este foarte foarte mic asa ca ne-am indreptat catre restaurant. Ca doar orice vacanta tre sa fie si culinara :)
Fiind pe malul oceanului, intr-un orasel pescaresc, am fost sfatuiti ca este momentul oportun sa incercam mancarea tipica pentru partea de coasta a Peruului: Ceviche. Ceviche este peste sau peste si fructe de mare nepreparat termic, ele sunt puse la marinat in zeama de lamaie si sunt gatite practic prin oxidare. Deci trebuie sa ai mare grija unde mananci asa ceva pentru ca daca nu este proaspata materia prima atunci este foarte grav. Eu nu-s mare fan peste si cu atat mai putin fructe de mare asa ca ce-l responsabil sa incerce mancarea a fost Cipri:
A se observa tona de ceapa ce troneaza peste peste si fructele de mare. Nu este o intamplare. Totul se mananc cu extrem de multa ceapa in Peru. Multe feluri de mancare sunt mai mult ceapa cu carne decat carne cu ceapa.
Fortata de vecinii de masa a trebuit sa imi comand si eu ceva peste si fructe de mare dar de data asta gatite termic si recunosc ca nu  mi-au displacut atat de mult ca atunci cand le incerc pe batranul continent. Probabil erau mai proaspete sau cine stie.
Oricum am scapat mult mai usor decat Emmily care s-a luptat ceva timp cu animalul de la ea din supa:
Mancarea a fost stropita copios cu berea locala: Cusquena si cu bautura traditionala: Pisco Sour.
Si ca sa trecem si la chestii de vizitat nu numai de mancat: a doua zi devreme am plecat cu o barca cu botor cu 400 de cai putere (spun asta pt ca Cipri evident a facut vreo 5 milioane de poze la motoare si este prima chestie pe care ti-o spune despre acea zi ) catre insulele Ballestas.
Stiu ca o sa zici ca iar am pus pozele care nu trebuie cu tine :)

Insulele astea sunt foarte speciale pentru ca sunt efectiv acoperite cu vietuitoare. Nu vezi nici un fir de iarba insa vezi mii si mii de pasari, pinguini, lei de mare etc etc etc. Noua ne-a placut super mult acea excursie. Daca mai ai si norocul sa scapi fara sa fii nimerit de guano de la miile de pasari ce zboara deasupra ta atunci chiar ca te poti considera fericit.

Plimbarea cu barca a durat in jur de doua ore iar atat la intoarcere cat si la dus am avut parte de un adevarat show din partea delfinilor care au innotat pe langa barca. Am mai vazut delfini in mediul lor natural dar niciodata atat de multi.Din pacate este un pic mai greu sa ai poze reusite cu ei, nu le place sa pozeze asa cum este cazul leilor de mare :)

Mai multe poze gasiti pe Picasa:
http://picasaweb.google.co.uk/strejac/PeruParacasBallestasIslands#

No comments:

Post a Comment